Wednesday, October 15, 2008

PERSAHABATAN

Persahabatan itu umpama dakwat dan kertas.
Dakwat memberi erti apabila tercatatnya ia di atas kertas.
Persahabatan itu umpama kuku dan jari.
Tanpa kuku jari tiada seri.
Persahabatan itu umpama daun dan bunga.
Cantiknya bunga kerana di sisinya ada daun yang cantik.
Persahabatan itu umpama gincu dan bibir.
Calitkan gincu agar bibir terserlah keayuannya.
Persahabatn antara kita jangan di putuskan kerana kita berbeza pandangan.
Aku mahu jadi sahabatmu, aku mahu jadi pendengarmu, aku mahu sentiasa bersahabat walau apa pun terjadi kerana semuanya sahabat sejatiku.

7 comments:

Cik SaLL said...

nie kire kategori ape ye??puisi??pantun byk2 kerat??sajak??ok...aku takde la pandai sgt bbahasa..tapi satu cubaan yg baik..sebagai permulaan blog..kire ok...leh tambah macam2 lg..kalo takde idea..tgk blog2 org lain...ok..berusaha...

ROSALINI said...

semua boleh.tq 4 ur comment.teruskan komen anda

HaTi kERinG said...

bagus2...ade peningkatan sume budak2 greenity nie...x sia2 la 2 bulan duk darul salam...wakakaka....aku pun nak wat blog...tapi xreti...ajar aku lini....aku malu budak it pun xtau wat.....

FAIZAL IBRAHIM said...

bagus2..aku kagum dgn ko.tp since aku dah bg komen kt ko, ko kena gak bg komen kt aku k.nice try lini..sbg permulaan..2 bintang aku bg..owh..tmbh lg satu..very cik sall aku ni..duk bg bintang jek..
cik sall, ko nyer blog bile lg?
adekah hati kering seorang paan?
ko kena komen aku k

ROSALINI said...

sapa hati kering 2?nanti aku bg cmment kt krang pulak.tq yer

bB said...

alamak...kene berpuisi ke...sy x reti nak berpuisi ni...huhuhu..

ROSALINI said...

xapa....
bc aje.....he3